Home » Articles |
Total entries in catalog: 18 Shown entries: 1-10 |
Pages: 1 2 » |
Deoarece majoritatea informaţiilor pe care
le deţin se referă la sistemele de apărare antirachetă apropiată a navelor
maritime şi sistemul de apărare antirachetă se compară cu sistemele navale.
Performanţele posibil de obţinut demonstrează că acest nou sistem se poate
utiliza cu rezultate bune şi la protecţia obiectivelor civile şi militare
terestre. Unde începe apărarea antirachetă ?.
Răspunsul la această întrebare pentru cei care posedă tehnologie de ultimă oră
este „de la o distanţă de zeci de kilometri”. Cei care nu o deţin pe cea mai
performantă sunt obligaţi să se mulţumească cu sisteme de rachetă antirachetă
cu bătaie de până la 20-30 km sau chiar mai puţin. Pentru cei mai săraci
respectiv pentru protecţia unei nave s-a plecat de la consideraţia că eşti
obligat să vânezi „săgeţile” moderne şi să le distrugi înainte ca acestea să
atingă nava. Această sarcină grea a fost rezolvată prin realizarea sistemelor
de tunuri pentru apărarea apropiată a navelor. Numele acestor sisteme sunt : PHALANX
(USA), SEAZENITH (Elveţia), MYRIAD |
Lucrarea constituie o aplicare a invenţiei
„Generator energetic radiant de putere mare” combinată cu acumularea hidraulică
a energiei sonice în scopul realizării unor mijloace moderne de război
submarin. |
Lucrarea cuprinde noi instalaţii şi
armamente pentru navele maritime, instalaţii de lansare având la bază
acumularea hidrosonică a energiei, instalaţii care permit lansarea unor torpile
cu mase şi viteze mari, de pe navele maritime de suprafaţă şi submarine,
împotriva navelor maritime ale inamicului. -
lansarea unor rachete cu viteze
subsonice asupra navelor maritime ale inamicului, sau asupra obiectivelor
terestre; -
lansarea unor proiectile
autopropulsate, asupra navelor de suprafaţă sau submarine ale inamicului. |
Invenţia constituie o rezolvare superioară
a problemei lansării asupra unor blindate (tancuri-transportoare), a unor
proiectile sau rachete, având la lansare o masă de max.50 kg şi o viteză de propulsie subsonică
sau supersonică, cu scopul de a obţine rază de acţiune mare şi efect distructiv
deosebit. |
În scopul reducerii consumului de combustibil la aparatele subsonice de mare capacitate din 1975 NASA a lansat studii şi cercetări asupra conceptului Prop-Fan. Cercetări au făcut : a). General Electric au realizat un turbopropulsor prevăzut cu o elice cu opt pale cu diametrul de 3,66 m, puterea motorului 2.500 CP, consumul specific scăzut cu ( 20-25)% ; b). United Technologies la care programul Prop-Fan este repartizat între Hamilton Standard (elicea) şi Pratt and Whitney (motorul). Elicea transsonică propusă cu toate că permite obţinerea unor consumuri diminuate prezintă şi dezavantaje : profilul palelor complex dificil de calculat, vibraţii, întreţinere costisitoare, reductor de turaţie cu gabarit mare. |
Invenţia se referă la un propulsor destinat avioanelor hipersonice suborbitale sau orbitale, care realizează randament şi consum de combustibil optim în regim subsonic, supersonic şi hipersonic, care utilizează ca şi combustibil hidrogenul sau metanul lichid şi care are la bază un ciclu termic cu ardere la volum constant.Pentru propulsia hipersonică în prezent
s-au propus următoarele soluţii : -
motorul statoreactor – Ramjet
destinat atingerii vitezei de 4 Mach ; -
motorul turboreactor – Air
Turbo-Ramjet care se află în studiu la firma Aerojet Techsystems – USA, cu care
se estimează obţinerea vitezei de 6 Mach ; -
motorul statoreactor-rachetă cu
lichefierea aerului, se află în studiu la firma Rolls-Royce, este preconizat a
fi utilizat până la 6 Mach : -
motorul statoreactor cu
combustie supersonică – Scramjet, este motorul ca va fi capabil să realizeze
viteze hipersonice (10-12) Mach după aprecierea specialiştilor de la NASA. |
Invenţia se referă la un propulsor destinat
avioanelor hipersonice, care realizează randament şi consum de combustibil
optim în regim subsonic, supersonic şi hipersonic, care utilizează ca şi
combustibil hidrogenul, metanul lichid şi care are la bază un turboreactor
dublu flux. Pentru propulsia hipersonică în prezent
s-au propus următoarele soluţii : -
motorul statoreactor – Ramjet
destinat atingerii vitezei de 4 Mach ; -
motorul turbo-statoreactor –
Air Turbo-Ramjet care se află în studiu la firma Aerojet Techsystems – USA, cu
care se estimează vitezei de 6 Mach ; -
motorul statoreactor-rachetă cu
lichefierea aerului, se află în studiu la firma Rolls-Royce, este preconizat a
fi utilizat până la 6 Mach ; -
motorul statoreactor cu combustie
supersonică – Scramjet, este motorul care va fi cu adevărat capabil să
realizeze viteze hipersonice, (10-12) Mach după aprecierea specialiştilor de la
NASA. |
Invenţia ”Lansator spaţial supersonic de
mare capacitate” constituie o rezolvare superioară a problemei lansării pe
orbite circumterestre a unor obiecte (nave, sateliţi, etc) de mare capacitate, la
un preţ diminuat comparativ cu soluţiile actuale (rachete cu mai multe trepte,
navete spaţiale), realizând şi o diminuare a efectelor poluante asupra
atmosferei. De curând în California, pe colinele
Altaneout a fost lansat cu ajutorul unui tun cu ţeava de 45 m lungime un
proiectil echipat cu un reactor. Pentru specialiştii în tunuri cu gaze uşoare
şi superstatoreactoare, aceste încercări efectuate în perimetrul cel mai izolat
al Laboratorului Naţional Lawrence – reprezintă o adevărată lovitură. Ele demonstrează
că un tun mare poate să trimită în spaţiu obiecte voluminoase, la un cost mult
mai mic decât o rachetă sau navetă spaţială. Superstatoreactorul este varianta
supersonică a unui statoreactor în care combustibilul este amestecat cu aerul
comprimat la viteze ridicate, amestecul fiind totodată ars la o viteză
supersonică. Teoretic, superstatoreactoarele sunt mult mai eficiente decât
motoarele rachetă pentru că nu necesită oxigen lichid, care reprezintă 2/3 din
greutatea unei rachete. |
Invenţia se referă la un avion de vânătoare supersonic cu decolare şi aterizare verticală, propulsat şi sustentat cu efect Coandă, aparat care potrivit invenţiei este constituit din : corpul propriuzis al aparatului, un
turboreactor dublu flux care joacă rolul de generator de gaz comprimat sau
propulsor supersonic, propulsoarele şi sustentatoarele cu efect Coandă care
asigură propulsia subsonică respectiv sustentaţia aparatului. |
Invenţia se referă la un avion hipersonic
cu decolare şi aterizare verticală la care propulsia şi sustentaţia este
asigurată de propulsorul combinat, CT – 01 realizând randament şi consum de
combustibil optim în regim subsonic, supersonic şi hipersonic de viteză, care
utilizează ca şi combustibil hidrogenul lichid sau metanul lichid. În domeniul construcţiilor de avioane cu
decolare-aterizare verticală sau scurtă se cunosc mai multe soluţii : -
aparate de zbor compuse, o
combinaţie între avion şi elicopter, ridicarea se realizează cu ajutorul
rotorului iar zborul orizontal prin elice tractivă sau motor cu reacţie ; -
aparate cu fuselaj vertical,
propulsate cu motoare cu elice sau turboreactoare, coleopterul intră în această
categorie ; -
aparate cu aripă rabatabilă
(rotatoare) la care forţa de ridicare este creată de propulsoarele montate în
aripi, care se rotesc odată cu aripa la 90°, fuzelajul rămâne în poziţie
orizontală, ex. de aparat este V – 22 OSPREY ; -
aparate cu ventilatoare
amplasate în aripi care asigură decolarea verticală, zborul orizontal este
realizat cu turboreactoare ; -
aparate cu curent (sau jet)
deflectat la care ridicarea este produsă prin deflectarea curentului de aer în
jos, respectiv evacuarea gazelor arse ale motorului se deviază pentru a produce o componentă
verticală a tracţiunii, ex. de aparat este BAe Harrier G.R Mk3. |