Home » Articles |
Total entries in catalog: 18 Shown entries: 11-18 |
Pages: « 1 2 |
Invenţia se referă la un avion hipersonic
cu decolare şi aterizare verticală la care propulsia şi sustentaţia este
asigurată de propulsorul special combinat CT – 2, realizând randament şi consum
de combustibil optim în regim de viteză subsonic, supersonic şi hipersonic,
care utilizează ca şi combustibil hidrogenul sau metanul lichid. |
Aparatul de zbor propulsat şi sustentat prin efect Coandă potrivit invenţiei este constituit din : corpul propriuzis, unul sau două turboreactoare dublu flux care joacă rolul de generator de gaz comprimat, propulsoarele şi sustentatoarele cu efect Coandă care asigură propulsia respectiv sustentaţia aparatului. |
Invenţia se referă la o navă aeriană
gigant, propulsată şi sustentată prin efect Coandă, destinată transportului de
materii prime, petrol, gaze naturale din zonele unde navele aeriene sau
maritime actuale nu au acces datorită condiţiilor deosebite; destinată
transportului rapid şi masiv a echipamentului şi trupelor militare în zone de
conflict, în cadrul operaţiunilor de intervenţie rapidă. |
Invenţia se referă la o navă specială
rapidă, având suprafaţa variabilă a aripilor subacvatice, navă propulsată prin
reacţie prin intermediul ajutajelor Coandă, destinată transportului de materii
prime, materiale, echipament militar(elicopter de mare capacitate) sau
pasageri, realizându-se randament, viteză şi capacitate sporită. |
Invenţia se referă la un vehicul special, dotat cu o instalaţie de forţă gen turboreactor dublu flux, instalaţie care produce agentul motor necesar instalaţiei de propulsie şi sustentaţie prin efect Coandă, constituind o rezolvare superioară a problemei transportului pasagerilor cu ajutorul aceluiaşi mijloc de transport pe apă, în aer şi autostradă. În domeniul vehiculelor pentru transport
auto şi naval se cunosc mai multe realizări, toate constituind marea grupă a
vehiculelor cu pernă de aer. Principiul de funcţionare a acestor vehicule se
bazează pe realizarea cu ajutorul ventilatoarelor a unui strat de aer comprimat
sub platforma vehiculului, această pernă de aer comprimat reţinută parţial sub
vehicul prin diferite mijloace susţine vehiculul deasupra solului sau a apei,
reduce frecarea, permiţând sporirea vitezei de deplasare, viteză realizată prin
două sau mai multe elice aeriene. Acţionarea ventilatoarelor se realizează cu
ajutorul unor motoare termice sau electrice, la fel şi acţionarea elicelor de
propulsie. |
Invenţia se referă la un automobil prevăzut cu un motor cu ardere internă (turbină cu gaz) cu randament ridicat având un consum specific de combustibil redus şi o poluare termică, fonică şi chimică scăzută, un convertor de cuplu care înlocuieşte grupul ambreiaj-cutie de viteze, convertor care preia sarcinile transmisiei, un corp aerodinamic în interiorul căruia sunt incluse ajutajele cu efect Coandă, în scopul reducerii substanţiale a rezistenţei la înaintare şi implicit a consumului de combustibil. |
Invenţia "Instalaţie de dislocare a rocilor prin
efect hidrosonic" constituie o rezolvare superioară a problemei dislocării
rocilor cu tărie mare şi foarte mare realizând viteze mari de avansare în
paralel cu obţinerea unor consumuri energetice diminuate. În
prezent dislocarea rocilor cu tărie mare şi foarte mare în lucrările miniere
orizontale şi verticale se realizează în special utilizând explozivi minieri. Scopul invenţiei
"Instalaţie de dislocare a rocilor prin efect hidrosonic" este
eliminarea utilizării explozivilor la dislocarea rocilor realizând viteze mari
de avansare şi a unor consumuri energetice diminuate. Problema
pe care o rezolvă invenţia de faţă este realizarea unor viteze mari de avansare
în rocile cu tărie mare şi foarte mare în lucrările miniere orizontale şi
verticale, realizând o instalaţie cu fiabilitate ridicată şi cu consum
energetic diminuat în operaţia de dislocare. |
|